Handhaving verkeersovertreders hard nodig

20181130_115928 - kopie.jpgdinsdag 04 december 2018 09:19

Tijdens de Commissievergadering van 3 december vroeg de ChristenUnie op te treden tegen verkeersovertreders. Aanleiding was een inspreker tijdens het raadsspreekuur afgelopen week. De bewoner van de Vloeddijk klaagde over het vele vrachtverkeer op de Vloeddijk terwijl daar helemaal geen vrachtverkeer mag komen.

Vrachtwagens op vloeddijk

De inspreker zei blij te zijn met het ingestelde verbod in het verleden voor vrachtwagens. De veiligheid is beter geworden en het vrachtverkeer was slecht voor de oude historische huizen. Sinds de herinrichting van de Ebbingestraten zijn er veel overtredingen in de directe omgeving. Met omleidingsroutes staat de juiste richting aangegeven. Het vrachtverkeer voor de binnenstad trekt zich niets van de borden aan en gaat over de Vloeddijk.

Eenrichting in Ebbingestraten
Harro Pruijssen van de ChristenUnie vulde de inspreker aan over nog een onveilige situatie. “De eerste Ebbingestraat is sinds juni jl. een eenrichtingsweg. Maar aan het eind van de middag en in het weekeind is de straat net als voorheen ‘gewoon’ een tweerichtingsweg. De berm van het park is breed en vlak, dus met gemak passeren auto’s elkaar met 4 wielen door de berm. Het is wachten op een ongeluk omdat fietsers klem komen te zitten tussen de om ruimte vechtende auto’s”.
Pruijssen vroeg wethouder Holtland om handhavend op te laten treden zodat duidelijk wordt dat dit gedrag niet wordt getolereerd. Holtland beloofde om de burgemeester te vragen deze situaties met de politie te bespreken.

HP

Reacties op 'Handhaving verkeersovertreders hard nodig'