Hospice is waardevolle aanvulling voor gemeente Kampen!

AN532-Hands-732x549-thumb.jpgzaterdag 08 juni 2019 08:44

In de afgelopen week mochten wij als gemeenteraad van het college de resultaten ontvangen van het onderzoek naar aanleiding van de motie Hospice. De ChristenUnie heeft vorig jaar tijdens de behandeling van de perspectiefnota het initiatief genomen voor deze motie, waarin het college werd verzocht om onderzoek te doen naar de behoefte van een hospice in de gemeente Kampen.

Resultaten n.a.v. motie Hospice
In de conclusie van het onderzoek wordt benadrukt dat een hospice een welkome aanvulling zou zijn op het bestaande zorgaanbod in de regio. In de afgelopen maanden is achter de schermen hard gewerkt aan het onderzoek en heeft zich eveneens een werkgroep van initiatiefnemers gevormd. Meerdere vrijwilligers en vrijwilligersverenigingen hebben zich al gemeld om diensten te verlenen. Ook zijn er al sponsoren gevonden die een financiële bijdrage willen leveren. Zelfs in het raadsspreekuur van mei jl. werd door een van de insprekers het belang van palliatieve zorg benadrukt. Geweldig dat er zovelen zijn die de noodzaak van een hospice eveneens onderschrijven en zich hiervoor willen inzetten.

Waardig Ouder Worden
Zoals we in de verkiezingstijd hebben beloofd, blijven we ons als ChristenUnie inzetten om ouderen een waardevolle plek te geven in onze samenleving. Volgens ons Actieplan Waardig Ouder Worden zetten we ons in voor goede zorg, begeleiding en ondersteuning en goede huisvesting voor ouderen. Ook steunen we activiteiten die eenzaamheid tegengaan. Samen met partners en op basis van dit onderzoek, zetten we hiervoor een volgende stap

Reacties op 'Hospice is waardevolle aanvulling voor gemeente Kampen!'