Mantelzorgers hebben recht op goede ondersteuning van de gemeente!

IMG_0363.JPGmaandag 20 september 2021 17:35

Als fractie van de ChristenUnie horen we geluiden dat de mantelzorgondersteuning in de afgelopen jaren onder druk is komen te staan. Ook de ondersteuning van jonge mantelzorgers. Dat vinden we een zorgelijke ontwikkeling. Immers wordt er ook in Kampen een fors beroep gedaan op mantelzorgers.

Omzien naar elkaar

De ChristenUnie gelooft in een samenleving waarin iedereen kan meedoen, en waarin we omzien naar elkaar. Hier in de gemeente Kampen richten we ons beleid ook steeds meer in op het versterken van de eigen sociale contacten, en het inzetten van het eigen netwerk. Met een beetje hulp zijn de meeste mensen namelijk prima in staat om zichzelf te redden en een zelfstandig leven te leiden. Maar naarmate deze hulp meer wordt, kan de taak van mantelzorgers zwaar(der) worden. Wij zijn van mening dat mensen die hiermee te maken krijgen, dan in ieder geval goede ondersteuning moeten kunnen krijgen vanuit de gemeente. Zeker als de we als gemeente het beleid zo inrichten dat we ook meer van de samenleving vragen.

Mantelzorgers onder de aandacht brengen

Naar aanleiding van deze signalen hebben we hierover vragen gesteld aan het college. We willen weten of het college deze geluiden herkent, en zo ja, op welke wijze we mantelzorgers in de gemeente Kampen de juiste ondersteuning kunnen bieden. We blijven aandacht vragen voor dit onderwerp!

MW.

Reacties op 'Mantelzorgers hebben recht op goede ondersteuning van de gemeente!'