Verbod op lachgas

280724076_307340364920813_469995226481583260_n.jpgwoensdag 25 mei 2022 09:09

Na jaren wachten gaat het gebeuren: een verbod op lachgas! In 2020 vroeg raadslid Martine Wiltjer er aandacht voor in de gemeenteraad Kampen. Omdat er nog geen landelijke regels waren, moest elke gemeente zelf het wiel uitvinden. In Kampen is lachgas opgenomen in de APV, waardoor het makkelijker werd om te handhaven.

Kamerlid Mirjam Bikker heeft zich enorm ingezet voor het landelijk verbod: "Lachgas maakt zo veel kapot, en het is kinderlijk eenvoudig te krijgen. Om verslaving een halt toe te roepen en al die ellende die lachgas met zich meebrengt, moet er heel snel een verbod komen. Dat het verbod er nu echt komt, is heel goed nieuws!"
Als ChristenUnie Kampen zijn we blij dat het verbod er komt, omdat lachgas erg nare gevolgen kan hebben voor gebruikers. We zien dat veel jongeren door o.a. de pandemie zich eenzaam voelen en zoeken naar spanning of wegvluchten in zaken als lachgas. Echte aandacht hebben voor jong en oud, verslaving tegen te gaan, eenzaamheid verminderen, dát is kiezen voor wat echt telt.

MWO

Reacties op 'Verbod op lachgas'