Sonnenberch en de Steur

zondag 05 april 2009 18:45

Op donderdagavond 2 april jongstleden heeft onze fractie de beide zwembaden aangedaan. In de Sonnenberch kregen we een uitgebreide rondleiding. Op locatie de Steur hebben we nog een aantal zaken over de zwembaden doorgepraat.

Onze fractie was donderdagavond vrijwel voltallig aanwezig bij zwembad de Sonnenberch. Eerst om een symbolische sleutel te overhandigen aan de voorzitter van de huurdersvereniging IJsselmuiden. Daarna voor een uitgebreide rondleiding.

Dhr. Bouwmeester van de huurdersvereniging heeft enige tijd geleden meer dan 2000 handtekeningen aangeboden aan de gemeenteraad. Bedoeling van de handtekeningenactie: de Sonnenberch moet openblijven. Destijds waren de zwembaden nog niet op de agenda van de gemeenteraad gezet, zodat er ook niet over die handtekeningen is gesproken. Onze fractie wilde via het overhandigen van een sleutel laten weten dat wij voor openhouden van de Sonnenberch zijn. Als waardering voor dit burgerinitiatief hebben we aan dhr. Bouwmeester ook nog een bloemetje overhandigd.

Daarna kregen wij een uitgebreide rondleiding door de Sonnenberch. Een zwembad dat nog prima meekan. Een zwembad dat breed wordt gebruikt door allerlei doelgroepen en daarmee een heel nuttige functie heeft. Een zwembad ook dat steeds meer mensen aantrekt vanuit Zwolle. We hebben ons beziggehouden met watertemperaturen, RVS, kleedhokjes, voorzieningen van het zwembad en de machinekamer. Beslist indrukwekkend.

In een vergaderruimte van de Steur hebben we de zwembadavond afgesloten door een uitgebreid gesprek met twee bestuursleden en de directeur. Voor onze fractie een overleg om de laatste puntjes op de "i" te zetten. Komende dinsdag mogen we in de commissie Inwoners "aan de bak" om de besluitvorming in de gemeenteraad van eind deze maand voor te bereiden.