Op bezoek bij De Stormgieter

woensdag 09 april 2014 17:53

Vrijdag, 4 april 2014, brachten Johan Witteveen, Erik van Raalte en Lex Zweers namens de fractie een bezoek aan kwekerij De Stormgieter aan de Buitenbroeksweg in Kampen.  Op deze kwekerij van Philadelphia werken verstandelijk beperkte mensen als dagbesteding.De gekweekte planten, maar ook echte scharreleieren, afkomstig van de eigen hennen, worden te koop aangeboden. Na een rondleiding op de kwekerij, waar we steeds enthousiast begroet werden door de cliënten, spraken wij met de heer Bovendorp over de toekomst van dit unieke werk- en leerproject. Men wil dit graag voortzetten, ook als de gemeente de verantwoordelijkheid krijgt. Ook nieuwbouwprojecten in combinatie met dagbesteding was gespreksonderwerp. Ons viel vooral de toewijding en trots op van de cliënten over hun werk. Aan het eind drukte een van hen ( die meende dat we van de regering waren) ons nadrukkelijk op het hart dat we er voor  moesten zorgen dat zij hier kon blijven werken, dat zij zelfstandig kon blijven wonen, maar vooral ook dat zij begeleiding hield, want anders zou ze het niet redden! Hiermee liet ze zien dat ook de mensen om wie het uiteindelijk gaat, wel degelijk mee (willen) doen. En zo ziet de ChristenUnie het ook!

Reacties op 'Op bezoek bij De Stormgieter'