Werkbezoek uit Korea voor CU Kampen

20140618_175103donderdag 19 juni 2014 07:38

Woensdagmiddag kreeg de fractie van de ChristenUnie Kampen bezoek van Students for Christ (SFC) uit Korea. Deze organisatie wil kerk, campus en maatschappij dienen door lezingen te geven, helpen met beleid en strategie en door te werken aan publicaties. Twaalf nieuwe  medewerkers bezoeken in juni locaties in Europa die een rol in de Reformatie hebben gespeeld. Na Duitsland, Zwitserland, Frankrijk en België was nu Nederland aan de beurt. De tijd werd grondig benut, het stadshuis van Kampen was het vijfde werkbezoek die dag! Koreaanse studenten aan de Theologische Universiteit legden contact met het kantoor van de ChristenUnie in Amersfoort en met de Kamper gemeenteraadsfractie. Fractievoorzitter Johan Witteveen hield een presentatie over de gemeenteraad, de diversiteit aan fractie die Nederland kent en de plek die de ChristenUnie inneemt binnen het confessionele spectrum. Het publiek uit Korea was zeer geïnteresseerd en stelde veel en goede vragen. De fractie van de CU kijkt terug op een bijeenkomst die voor beide partijen leerzaam was. Onze mooie raadzaal oogstte bewondering; een prima locatie dus voor een foto-moment.

Reacties op 'Werkbezoek uit Korea voor CU Kampen'