Parkeergarage Buitenhaven: dit is niet uit te leggen

338594maandag 29 januari 2018 13:21

Waren het eerst de parkeerautomaten die het college hoofdbrekens bezorgden door allerlei problemen, nu hebben we de Buitenhaven. Afgelopen donderdag stond het dossier parkeergarage Buitenhaven op de agenda van de raad.

De ChristenUnie is nooit voorstander geweest van een dubbellaagse parkeervoorziening op deze plek. Verkeerde berekeningen over de grondwaterstand, een monumentaal sluisje en als dieptepunt letterlijk en figuurlijk de vervuilde grond van de oude gasfabriek. Iedere Kampenaar die al wat langer rondloopt herinnert zich nog de oude gasfabriek en de teerputten daar omheen.

Het opnieuw uitgraven van de oude Buitenhaven had een les moeten zijn voor bestuurders en aannemer dat aan deze plek grote risico’s kleven. Het is dan ook niet uit te leggen dat een parkeergarage van rond drie miljoen bijna twee miljoen duurder uitpakt.

Ook het feit dat de ontwerper en de aannemer blijkbaar alle risico’s en schade op de gemeente afschuiven, kan onze goedkeuring niet wegdragen. Lekker makkelijk, zo kan iedereen wel ondernemen.

We hebben afgelopen donderdag dan ook aangegeven dat wethouder Meijering aan de slag moet om het ontwerpbureau aansprakelijk te stellen voor de schade. We willen dat de overlast van de buurt nu zo snel mogelijk wordt aangepakt en om die reden ingestemd met het voorstel, zodat deze lelijke vlek zo spoedig mogelijk weggewerkt kan worden.

Reacties op 'Parkeergarage Buitenhaven: dit is niet uit te leggen'