ChristenUnie promoot streekproducten bij Industriële Club Kampen

DSC_0561a.jpgzondag 10 maart 2019 23:00

Zaterdag 9 maart organiseerde de ChristenUnie Kampen in het kader van de campagne voor de Provinciale Staten- en waterschapsverkiezingen van 20 maart a.s. voor haar leden een fietstocht met een bijzonder missie.

Het gezelschap van 20 man, gekleed in het welbekende ChristenUnieblauw, fietste langs diverse bedrijven in Kampen die bekend staan om hun steekproducten of Maatschappelijk Verantwoord OndernemenEen speciaal voor de gelegenheid vervaardigd houten kistje werd gevuld met bijzondere producten die een link hebben met de gemeente Kampen. Bedrijven die aan werden gedaan waren o.a. Erf 1, Kalter Aardbeien, De Swaen, Bakkerij Smit, Bakker René Vermeij en geWoon.
De fietstocht eindigde op de Broederweg waar Hans Both, voorzitter van de Industriële Club Kampen, het “Kistje van Kampen” in ontvangst nam van Renate van der Velde (lijsttrekker voor de ChristenUnie Overijssel) en Hilco van de Wal (kandidaat voor het Waterschap WDOD).

Van der Velde hoopt dat met deze actie kleine Kamper bedrijven en hun producten onder de aandacht komen van de grote bedrijven in de gemeente als leverancier van relatiegeschenken uit de eigen regio. “Waarom van ver halen, als er in eigen regio karaktervolle producten verkrijgbaar zijn?”

De ChristenUnie vindt het belangrijk om de economie van Overijssel te stimuleren o.a. door samenwerking tussen bedrijven te verbeteren.
Hans Both op zijn beurt liet weten dat ook de Industriële Club Kampen onderlinge samenwerking hoog in haal vaandel heeft. Daarnaast houdt de club zich bezig met het bevorderen van contacten met overheden en organisaties en het organiseren van voorlichtingsbijeenkomsten.

MP

Reacties op 'ChristenUnie promoot streekproducten bij Industriële Club Kampen'