ChristenUnie SGP wint Europese Verkiezingen in Kampen

vrijdag 05 juni 2009 19:35

KAMPEN – De combinatie ChristenUnie SGP heeft bij de Europese verkiezingen in Kampen het meeste aantal stemmen binnengehaald. “Een teken dat de Kamper bevolking ons constante beleid goed waardeert en zich niet laat beïnvloeden door politieke onrust in het land”, zegt fractievoorzitter Jan Willem Schutte van de ChristenUnie Kampen.

Schutte wijst er wel op dat de ChristenUnie en de SGP als één lijst hebben meegedaan aan de Europese Verkiezingen. De partijen behaalden in Kampen samen 4690 stemmen (32 procent). Het aantal landelijke stemmen was voldoende voor behoud van hun twee zetels in het Europees parlement.

In de Kamper gemeenteraad is de ChristenUnie met zes zetels de grootste partij. De SGP heeft vier zetels. Schutte is momenteel coalitievoorzitter in de Kamper raad. Hij verwacht dat zijn partij bij de raadsverkiezingen van volgend jaar ook weer goed zal scoren. “Dat komt mede door onze trouwe achterban, die zich niet laat leiden door de waan van de dag. Onze kiezers staan achter ons programma en waarderen de geboekte resultaten. Daarom kijk ik vol vertrouwen uit naar de verkiezingen.”

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met fractievoorzitter Jan Willem Schutte van de ChristenUnie Kampen via 038-3388334 of jw.schutte@planet.nl of 038-3388334.