Reactie ChristenUnie Kampen op de perspectiefnota

vrijdag 05 augustus 2011 13:16

Perspectiefnota

Het perspectief voor de komende jaren is broos. De perspectiefnota laat een sluitende begroting zien voor de komende jaren. Maar daarbij is nog geen rekening gehouden met een aantal grote zaken die nog op ons afkomen.

Te denken valt aan:

Huisvesting Impact

Bezuinigingen binnen WSW

Onbenoemde risico’s in het grondbedrijf

Cultuurcluster van Heutszkazerne

Huisvesting en nieuwbouw van scholen

ChristenUnie trekt op tijd aan de bel

De ChristenUnie heeft het college gevraagd de financiële gevolgen van deze punten zo snel mogelijk in beeld te brengen, in elk geval voordat de raad zich moet buigen over de begroting voor 2012.

Het is niet ondenkbaar dat er opnieuw bezuinigd moet worden. De ChristenUnie vindt voor wat betreft sociale en maatschappelijke onderwerpen dat de grens van bezuinigen bereikt is. In plaats van minder dingen doen, zullen we moeten kijken naar hoe dingen anders gedaan kunnen worden.

Dorpsplannen

Bij de perspectiefnota heeft de ChristenUnie een motie ingediend om geld beschikbaar te stellen voor de uitvoering van dorpsplannen. De dorpsplannen zijn inmiddels opgesteld, met veel inbreng van de burgers. Het zou bijzonder teleurstellend zijn als de plannen nu niet uitgevoerd kunnen worden. De motie werd breed gesteund.

Reageren?

fractie@kampen.christenunie.nl