ChristenUnie verbindt jong en oud

DSC_1582a.jpgzaterdag 18 december 2021 22:15

Vandaag, 18 december, bracht het team van de ChristenUnie Kampen kerstbomen bij een aantal verzorgingshuizen in de gemeente Kampen. Zorg voor elkaar uit zich in omzien naar elkaar, de verbinding maken dwars door de generaties heen.

Basisscholen in actie
Op de basisscholen De Mirt, Marnixschool, Rehobothschool, HBS Ichthus en Eben Haezer zijn kinderen uren zoet geweest om hun mooiste kerstkaart te maken. De mooie verscheidenheid van de bijna 1.000 kaarten weerspiegelt de verscheidenheid aan mensen in onze prachtige gemeente. Het licht van Kerst verbindt ons aan elkaar en dat dankzij de inzet van zoveel kinderen.

Zorg voor elkaar
De ChristenUnie kiest voor wat echt telt. Daarbij hoort bovenal ‘Zorg voor elkaar’ op een menselijke schaal, bereikbaar en met een menselijk gezicht. Voor een gezonde leefstijl en en voldoende beweging, waardoor ouderen langer zelfredzaam zijn. Henry de Jong: “We zijn dankbaar dat we in een gemeente wonen waar de ouderenzorg zo goed geregeld is. De komende jaren willen we ons inzetten om de zorg voor ouderen door mantelzorgers nog beter en ruimer te faciliteren, onder andere door beleid rondom (pre)mantelzorgwoningen”

Symbool van verbinding
Het team van de ChristenUnie Kampen laat zien dat mensen verbinden in het DNA van de partij zit. Juist in een tijd waarin samenzijn lastig is, is deze actie een symbool van verbinding, jong en oud die samen het feest van het Licht beleven. De ouderen waren erg blij met de kerstbomen vol kaarten. De bomen staan in verpleeghuis Myosotis, Woonzorgcentrum Margaretha, De Vijverhof, De Amandelboom en Maarlenhof en Villa Koornmarkt. Tuincentrum Palland leverde de kerstbomen.

Aandacht voor wat echt telt
We vinden het belangrijk dat ouderen kunnen blijven meedoen en zich vooral gezien en gewaardeerd voelen. Waarin jong en oud niet tegenover elkaar, maar naast elkaar staan. Waarin ruimte is om te wonen, elkaar te ontmoeten en voor elkaar te zorgen. Dat is het ideaal van de ChristenUnie! In 2022 zal met ouderenpartners een vervolg worden gegeven aan het Actieplan Waardig Ouder Worden.
Kiest u voor verbinding, kies dan samen met de ChristenUnie voor wat echt telt!

HdJ

Reacties op 'ChristenUnie verbindt jong en oud'