Aanleg nieuwe parkeerplaatsen bij IJVV IJsselmuiden van start

parkeerplaats IJVV.pngdonderdag 22 juni 2023 15:40

Dinsdag 20 juni zijn de voorbereidingen gestart voor de aanleg van nieuwe parkeerplaatsen bij voetbalvereniging IJVV in IJsselmuiden. De gemeente Kampen heeft hiervoor samen met de vereniging een ontwerp gemaakt. De nieuwe parkeerplaats is een uitbreiding van de huidige parkeerplaatsen en biedt ruimte voor 113 auto’s.

Vanaf half juli wordt de bestrating aangelegd. Als het werk volgens plan verloopt, dan is de nieuwe parkeerplaats eind augustus klaar voor gebruik. Naast de nieuwe inrichting van het parkeerterrein door de gemeente Kampen, gaat IJVV zelf de ingang verplaatsen. Deze komt dichter bij de nieuwe kleedkamers. Hierdoor ontstaat er meer ruimte voor het stallen van fietsen.

Voorzitter IJVV Mannie Vaandering: “IJVV is inmiddels uitgegroeid tot een vereniging met 70 teams en er komen elke week nog nieuwe leden bij. Ik ben dan ook superblij dat we onze leden en gasten binnenkort op een nette parkeerplaats kunnen ontvangen.”

Aanleg parkeerterrein eerder dan gepland

De realisatie van het parkeerterrein stond eerst voor 2024 gepland. Door de sterke groei van de vereniging was de wens om de aanleg naar voren te halen. Eind 2023 heeft IJVV met wethouder Richard Boddeus om tafel gezeten om te kijken of de aanleg een jaar kon worden vervroegd. Dat is gelukt. De parkeerplaats wordt nu tijdens de zomerstop gerealiseerd.

Wethouder Richard Boddeus: “Het is belangrijk dat er voor leden en gasten van IJVV goede voorzieningen zijn. Daar hoort een goede parkeerplaats met voldoende capaciteit bij. Het was een uitdaging om de voorbereidingen op tijd klaar te hebben, maar door extra inzet en de samenwerking met IJVV is het gelukt om de aanleg een jaar te vervroegen.”

Ontwerp met aandacht voor natuur en klimaat

Op basis van een eerste schetsontwerp van IJVV is samen met de gemeente Kampen het definitieve ontwerp bepaald. Bij de inrichting is rekening gehouden met het al aanwezige groen en het klimaat. Zo blijven de bomen aan de randen van het terrein behouden. Ook een gezonde boom aan het begin van het nieuwe terrein is opgenomen in het ontwerp. De parkeerplaatsen worden daarnaast uitgevoerd met grasstenen. Hierdoor kan regenwater goed in de bodem worden opgenomen. Dit voorkomt wateroverlast.

Eerder dit jaar zijn bij het herstraten van de Bergweg al 2 parkeerplaatsen voor spelersbussen gerealiseerd. Daardoor hoeven bussen geen gebruik te maken van de nieuwe parkeerplaats. Alle werkzaamheden zijn naar verwachting eind augustus afgerond, zodat IJVV de nieuwe parkeerplaats het komende voetbalseizoen kan gebruiken.

Reacties op 'Aanleg nieuwe parkeerplaatsen bij IJVV IJsselmuiden van start'