ChristenUnie wil extra inzet op preventie drugs

downloaden.jpegdonderdag 16 november 2023 09:40

Tijdens de commissievergadering ter voorbereiding op de begroting heeft fractievoorzitter Jan Willem Schutte van de ChristenUnie aangegeven dat hij in het eerste kwartaal van 2024 met het college in gesprek wil over preventie en handhaving van drugs in Kampen.

De ChristenUnie constateert dat er een fors toegenomen gebruik is van cocaïne en synthetische drugs in Kampen onder jongeren. De ChristenUnie wil hierover met het college in gesprek en een plan van aanpak voorbereiden met het college. Het college gaf aan dat de aanpak tegen drugs betrokken wordt bij het nieuwe integrale veiligheidsplan.

De ChristenUnie heeft als speerpunten in de campagne voor de komende tweede kamer verkiezingen: Wij bewonderen elk leven op aarde. Daar past het toenemende middelengebruik niet bij. Betere preventie en strengere handhaving zijn nodig om onze inwoners te beschermen. Vaak beginnen jongeren als experiment of vanuit druk van de groep.

Drugsgebruik heeft enorme gezondheidsrisico’s en effecten op je verdere leven zoals financieel, relatie, werk of school. Maar gebruik heeft ook grote gevolgen voor de omgeving van de gebruiker. Daarnaast trekt de handel in drugs veel criminaliteit aan. Met een plan van aanpak hopen we dat het gebruik en de handel teruggedrongen kan worden. Dit heeft voor ons in 2024 prioriteit aldus Jan Willem Schutte van de ChristenUnie.

jwschutte

Reacties op 'ChristenUnie wil extra inzet op preventie drugs'