Fractie ChristenUnie te gast bij IMpact

woensdag 18 maart 2009 05:54

Op vrijdag 13 maart is de fractie op bezoek geweest bij IMpact in Kampen. IMpact is de nieuwe naam voor de sociale werkvoorziening in Kampen/Dronten. Doel van het bezoek was een nadere kennismaking met het brede werkveld van IMpact.

Vier leden van de fractie meldden zich vrijdagmiddag om 15.00 uur aan de poort van IMpact samen met de verantwoordelijke wethouder, Jan Kattenberg. De directeur heeft ons samen met het hoofd P&O een uitgebreide kennismaking aangeboden. Twee puntige  presentaties over heden en toekomst van IMpact. Een uitgebreide rondleiding. Veel vragen en nog meer antwoorden.

Wat valt op?  Een heel breed werkveld van IMpact. Van drukwerk tot bouw van lichtkasten voor schepen en van bewerking van kabels tot inpakken van speelgoed. Van groenvoorziening tot postbezorging . En bovenal: een zinvolle dagbesteding geven voor rond 400 mensen. Mensen met een beperking die op de reguliere arbeidsmarkt niet "aan de bak komen".

Voor de nabije toekomst richt IMpact zich op verhuizing naar en nieuwbouw aan de overkant van de huidige locatie. Het is een goed teken dat ze eigenlijk ruimte tekort komen. En dat er mogelijkheden zijn om daar een oplossing voor te vinden.

Via de samenwerking met de gemeente Dronten vormt Kampen de gemeenschappelijke regeling waarin IMpact is ondergebracht. Een zinvolle samenwerking waardoor een onderdeel van het sociaal beleid handen en voeten krijgt.