Opruimen maar!

opruimdagzaterdag 21 maart 2009 21:33

Afgelopen zaterdag werd er in Kampen, in het kader van de landelijke 'Natuurlijk Schoon'-week, een opruimactie gehouden. Een heleboel organisaties deden aan de actie mee. Ook een deel van de ChristenUnie-fractie toog aan het werk.

Gewapend met vuilniszakken en prikstokken gingen Lidi Kievit, Jan Kattenberg, Lauris van Eekeren en Renate van der Velde op pad om bermen en oevers afvalvrij te maken. Gelukkig werkte het weer goed mee, het was prima toeven buiten.

Van negen tot twaalf werd er hard, en soms iets minder hard, gewerkt. Er was van alles aan afval te vinden. Vooral veel plastic, maar ook boodschappentassen en zelfs zwemvliezen.

Natuurlijk maakten we meteen van de gelegenheid gebruik om kennis te maken met de verschillende vertegenwoordigers van de deelnemende organisaties. En zo zijn we tussen de bedrijven door weer op de hoogte geraakt van de bezigheden van o.a. de Jagersvereniging, de Deltakids en de Vereniging Behoud Vrije Natuur. Al met al een leerzame, prettige, natuurlijke en nuttige ochtend!