Nog twee jaar steun voor Schoolbegeleidingsdienst

maandag 23 november 2009 12:12

De gemeentelijke bijdrage aan de Schoolbegeleidingsdienst wordt over twee jaar stopgezet. Dat heeft de gemeenteraad tijdens de Begrotingsvergadering van donderdag 12 november met algemene stemmen besloten via een amendement van ChristenUnie, CDA en PvdA.

“De ChristenUnie wil echter niet dat vroegsignalering van leerlingen met leerproblemen verloren gaat”, zegt fractievoorzitter Jan Willem Schutte. “Daarom dragen wij het college van B en W op hiervoor een oplossing te bedenken. Het college heeft in de Perspectiefnota verklaard dat subsidiëren van de Schoolbegeleidingsdienst geen wettelijke taak is van de gemeente. Maar scholen krijgen daarvoor slechts de helft van de benodigde middelen vergoed.”

Naast de Schoolbegeleidingsdienst is  de pilot Schoolmaatschappelijk Werk (SMW) ook belangrijk bij het opsporen van problemen bij kinderen. De raakt trekt daarom eenmalig 84.000 euro uit voor het SMW tot de resultaten van de evaluatie daarvan bekend zijn. Daarna wordt besloten of het SMW wordt voortgezet.

Reacties op 'Nog twee jaar steun voor Schoolbegeleidingsdienst'