ChristenUnie stelt kandidatenlijst raadsverkiezingen vast

dinsdag 24 november 2009 12:42

KAMPEN – Bert Boerman is de lijsttrekker van de ChristenUnie in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2010. De ledenvergadering heeft dat maandagavond besloten en stelde ook de overige kandidaten vast.

Boerman benadrukte dat de ChristenUnie goede contacten wil onderhouden met alle inwoners van Kampen. “Veel burgers zijn actief in de samenleving. Onze partij wil dat versterken. De samenleving wordt namelijk gevormd door samen actief te zijn en verantwoordelijkheid te nemen. De ChristenUnie wil met mensen uit onder meer buurten, bedrijven, welzijnsorganisaties, verenigingen en kerken actief en betrokken werken aan een leefbare en bloeiende gemeente. Dat vertalen wij in een samenhangend beleid met oog voor de menselijke maat, de menselijke waardigheid en goede onderlinge relaties op zoveel mogelijk beleidsterreinen.”

Wethouder Jan Kattenberg stelt zich na 32 jaar politiek niet meer beschikbaar. Raadslid Renate van de Velde staat op de tweede positie. Fractievoorzitter Jan Willem Schutte doet vanwege zijn drukke werkzaamheden een stapje terug. Op de lijst volgen Lidi Kievit, Johan Witteveen, André Klumpje, Lex Zweers, Johan Boeve, Cor Wursten, Jeroen Kanis, Inge Dijkman en Gerrit Keizer. Mirjam Zielman uit Zalk werd gekozen tot nieuw algemeen bestuurslid.

Reacties op 'ChristenUnie stelt kandidatenlijst raadsverkiezingen vast'