Aanvullende vragen ouderbijdrage jeugd-ggz

dinsdag 10 februari 2015 08:11

Geacht college,

Op maandag 26 januari 2015 heb ik namens de fractie van de ChristenUnie, een aantal schriftelijke vragen gesteld over de ouderbijdrage jeugd-ggz.

Deze  waren gericht op het krijgen van inzicht in het aantal zorgmijders in onze gemeente. In de tussentijd weten we dat gemeenten zelfstandig mogen kiezen voor het opschorten van de ouderbijdrage. Er zijn inmiddels meerdere gemeenten die hebben aangegeven de ouderbijdrage in de jeugd-ggz niet te zullen innen (o.a. Den Haag, Haarlem).

Naar aanleiding van deze nieuwste ontwikkeling heb ik de volgende, aanvullende, vragen aan het college.

1. Kan het college zicht geven op de verhouding tussen het bedrag dat via de ouderbijdrage moet worden geïnd en de administratieve lasten?
  2. Wat levert de ouderbijdrage op en wat kost het innen daarvan?

Ziet het college mogelijkheden in navolging van onder andere de gemeente Den Haag het innen van de ouderbijdrage te staken, in ieder geval tot het onderzoek van staatssecretaris Van Rijn is afgerond?

In afwachting van uw antwoord,

A.Zweers

ChristenUnie

Reacties op 'Aanvullende vragen ouderbijdrage jeugd-ggz'