Met een goedgevulde portemonnee meer inkomsten vragen…

DBA98E5B-0285-42E0-87CC-68A9AE75A02D.pngvrijdag 04 november 2022 09:18

door Henry de Jong ...

Hoe zou u het doen? U heeft een bedrijf, verdient daar goed geld mee en u houdt jaarlijks geld over. Maar u wil jaarlijks meer geld overhouden en daarom verhoogt u de prijs van uw product.

Nu gaat de vergelijking niet helemaal op met de begroting, maar u snapt de kern van de vergelijking. Het college vraagt u om ruim 3,5 ton meer belasting te gaan betalen over uw huizen en bedrijven. Ze houden hun hand
op bij u terwijl ze een gezonde begroting presenteren. Voor de ChristenUnie is dit een verkeerd signaal.

Magere jaren
We komen als gemeente uit magere jaren. We hebben onze ambities bijgesteld en tenslotte u gevraagd om iets meer te betalen om zo een sluitende begroting te krijgen. Nu leeft u in magere jaren en zou het de ChristenUnie een groot goed zijn nu wat terug te doen.

Belastingvisie
In de eerste bespreking over dit plan, klinkt er bij veel partijen sympathie voor het voorstel. Ook komt de wethouder met het voorstel om de OZB af te wegen met alle maatregelen die er komen rondom belastingen in de zogenoemde Belastingvisie. We gaan als ChristenUnie-fractie deze suggestie afwegen. Kortom, volgende week meer.

Reacties op 'Met een goedgevulde portemonnee meer inkomsten vragen…'