Nieuwjaarsbijeenkomst ChristenUnie

dinsdag 16 januari 2024 22:08

DSC_3959-min DSC_3964-min

Maandag verzamelden zich leden van de ChristenUnie in de schitterende Sint Annakapel aan de Broederweg. Ad van de Maarel verwelkomde als voorzitter van het bestuur alle gasten. Fractievoorzitter Jan Willem Schutte blikte terug op een bijzonder jaar 2023. Een jaar met veel onrust in de wereld. In ons land liet de verkiezingsuitslag zien dat inwoners een andere koers van de politiek verwachten. Voor ons is dit zeker van belang, want welke koers gaan we als ChristenUnie varen. Jan Willem zei: "Laten we bij onze idealen blijven en niet gaan roepen wat velen willen horen".
Afgelopen jaar is in Kampen hard gewerkt aan "Koers Kampen 2040". Veel mensen werkten mee aan het antwoord op de vraag: hoe willen wij ons als stad ontwikkelen de komende jaren met woningbouw, werkgelegenheid enz. Ook is veel gesproken over de Kamperkogge. De versnelling van de woningbouw heeft veel inzet gevraagd, ook van onze wethouder Van der Sluis. We zien veel bouwactiviteiten in onze gemeente. Dit blijft in 2024 veel inzet van ons vragen. Ook staat in 2024 Sail op het programma, we krijgen een nieuw kabinet en er zijn Europese verkiezingen. Als ChristenUnie zetten we in 2024 in op overlast van alcohol en drugs. Verder zijn we bezig met de binnenstad en parkeren, energietransitie, verduurzaming en leefbaarheid van het buitengebied.
Er werd nog lang nagepraat en we wensten elkaar en u een gezegend nieuwjaar.

Reacties op 'Nieuwjaarsbijeenkomst ChristenUnie'