Bezoek aan Wortmanflat.

zaterdag 15 maart 2014 16:47

De ChristenUnie heeft vrijdagmorgen 14 maart een bezoek gebracht aan de Wortmanflat. Samen met de andere partijen waren we  uitgenodigd door de Buurtwachters. De Buurtwachters is een groep bewoners die het initiatief genomen hebben om incidenten in hun omgeving te signaleren en daar actief wat mee te doen. We waren uitgenodigd om te horen en te zien welke problemen in en om de Wortmanflat spelen.  Door de bewoners is een aantal problemen al voortvarend opgepakt.  Doordat mensen elkaar durven aan te spreken op gedrag kan er veel goeds gebeuren.

Ook is er gekeken wat er nog verbeterd kan en moet worden. Ook hier liggen weer kansen om er een veilige en schone  leefomgeving voor en door de mensen te creëren.  Dit in samenwerking met politiek, gemeente, politie en de bewoners zelf.

Mooi dat er naast het initiatieven in kader van het Kamper Kompas, waar CU-wethouder Lidi Kievit zo hard aan trekt,  ook particuliere initiatieven zijn om de problematiek van de Wortmanflats aan te pakken.

Zo’n ochtend geeft ons ook weer de energie om door te gaan met waar we mee bezig zijn als ChristenUnie. Inzetten voor een samenleving waar iedereen meedoet.

Reacties op 'Bezoek aan Wortmanflat.'