ChristenUnie fractie op bezoek bij IRIS

maandag 31 maart 2014 18:44

Vrijdagochtend 28 maart, een dag na de installatie van de nieuwe gemeenteraad, was de ChristenUnie fractie op werkbezoek bij IRIS, vereniging voor Christelijk Primair onderwijs in de gemeente Kampen. We werden daar ontvangen door dhr. Kingma, voorzitter van het College van Bestuur.

Gepraat is over de ontwikkelingen binnen het onderwijs. Onder andere kwam het huisvestingsbeleid van de basisscholen in de gemeente Kampen ter sprake naar aanleiding van het HEMM-rapport. Een duidelijke visie en een goede financieringsstructuur worden noodzakelijk geacht voor huisvesting van basisscholen in de gemeente Kampen.Diverse vragen kwamen aan de orde o.a. waar zouden scholen moeten staan en hoe financier je het onderhoud van deze scholen.

Daarnaast was de buitenschoolse opvang, het peuterspeelzaalwerk en de visie van IRIS hierop een gespreksonderwerp. Ook is gesproken over passend onderwijs en de transitie van de jeugdzorg. Het belang van een schoolmaatschappelijk werker ten behoeve van het onderwijs als verbinding met andere organisaties werd daarbij benadrukt.

Afgesproken is om regelmatig een contactmoment in te plannen om samen te praten over de ontwikkelingen binnen het onderwijs.

Reacties op 'ChristenUnie fractie op bezoek bij IRIS'