Knelpunt rond N50 moet snel worden opgelost

bezoek alwin.jpgdinsdag 24 oktober 2023 14:30

De N50 moet zo snel mogelijk worden verbreed naar twee maal twee rijstroken. Daarover waren de fractie van ChristenUnie Kampen, kandidaat-Tweede Kamerlid Alwin te Rietstap en de heren Postuma en Weever als vertegenwoordigers van het bedrijfsleven van Kampen het afgelopen woensdag roerend eens. Te Rietstap wil graag de vertegenwoordiger van de regio zijn. Hij komt van een boerenbedrijf en spreekt de taal.

De fractie van de ChristenUnie Kampen bracht samen met ChristenUnie kandidaat Alwin te Rietstap een bezoek aan het Groothandel Postuma Groente, fruit en streekproducten in IJsselmuiden. Te Rietstap, nu nog wethouder in Hardenberg, heeft als vierde kandidaat op de lijst een hele goede kans om in de Tweede Kamer gekozen te worden. Een uitgelezen kans om hem te informeren over de uitdagingen waarvoor burgers, bedrijfsleven en politiek in Kampen zich gesteld zien.

Verbreding stilgelegd vanwege stikstofmaatregelen
De N50 is zo’n uitdaging. De goedkeuring voor de verbreding van de weg naar twee maal twee rijstroken ligt er al, maar de uitvoering werd op het laatste moment stilgelegd vanwege de stikstofmaatregelen. Op de weg, die de afgelopen jaren al veel dodelijke slachtoffers heeft geëist, is wel een betonnen geleider aangelegd, maar de situatie blijft onveilig, met name voor de vrachtwagenchauffeurs.

Oponthoud vaak een halfuur
Erik Postuma, eigenaar van de groothandel en Bert Weever, ondernemer en voorzitter van de Industrieclub Kampen wijzen er bovendien op dat de rit van de Flevopolder naar Dronten vaak een halfuur langer duurt dan normaal. Een goede doorstroming van het verkeer is voor Kampen en de regio essentieel vanwege de grote hoeveelheid bedrijven dat gebruikmaakt van en afhankelijk is van vrachtwagentransport.

Korte lijnen met Den Haag
Te Rietstap merkt op dat het goed is om de lijnen richting Den Haag kort te houden. ‘Daar hebben we elkaar voor nodig - niet alleen de gemeentes maar ook bedrijfsleven en inwoners. We moeten het samen doen.’

10. Jacob Hakvoort

Reacties op 'Knelpunt rond N50 moet snel worden opgelost'